Sabtu, 20 Ogos 2011

SSK - Selamat Malam ~


Hello ku ucap sambil tangan ku melambai
Hati ingin pulang ke alam mimpi yang santai
Suasana sepi jauh panggang dari api
Realiti haru-biru malam hingga ke pagi

Haiti dilanda bencana satu dunia haru
Tapi artis hollywood hanya mampu buat lagu
Perang kat timur takde orang bertindak
Nak jaga hubungan politik dengan semua pihak

Orang yang terang salah kau pandang sebelah mata
Setakat kaji illuminati kau buang masa
Jam pukul berapa? Jarum langsung tak gerak
Bukan setakat merompak orang sekarang culik budak

Kepala lembuk diarak …
Gereja dan masjid dibakar itu satu Malaysia?
Aku malas nak fikir dah pening kepala
Aku bukan menyindir tapi dunia yang gila

Kita pentingkan karier lupa nak hargai dunia
Dan dia pula pantas berlalu sekelip mata
Bila tiba masanya kita menutup mata
Semalat malam der selama-lamanya

Hari semakin kelam ucap selamat malam
Ucapkan selamat malam kepada alam
Semoga esok lebih baik dari semalam
Selamat malam selamat malam

Hari semakin kelam ucap selamat malam
Ucapkan selamat malam kepada alam
Semoga esok lebih baik dari semalam
Selamat malam selamat malam

Rentak hatimu susah sangat
Kau dah mula rimas dan muka kau penat
Jangan sampai kepala kau tersekat
Tiba lah masanya untuk berehat

Matikan lah enjin mu
Tutupkan lah tingkap mu
Tidurkan lah api mu
Sampai esok pagi baru menyala

Hari semakin kelam ucap selamat malam
Ucapkan selamat malam kepada alam
Semoga esok lebih baik dari semalam
Selamat malam selamat malam

Hari semakin kelam ucap selamat malam
Ucapkan selamat malam kepada alam
Semoga esok lebih baik dari semalam
Selamat malam selamat malam

Apa nak jadi dengan manusia harini?
Harapkan jaga dia bunuh rakan sendiri
Modus operandi Mona Fendi kembali
Takziah buat keluarga Dato’ Sosilawati

Orang mati sana sini nyawa dah tak berharga
Peragut tak kira mangsa perempuan mengandung warga tua
Kes rompak dan ragut semakin berleluasa
Remaja tak bersenjata ditembak di kepala

Hari baik bulan baik tapi ramai yang jadi jahat
Ramai nak hidip senang tanpa perlu susah penat
Banyak kematian dicatat semasa Ops sikap
Banyak bayi dibuang kerana si bapa silap

Ramai orang ditipu sebab nak cepat kaya
Muncul ramai Firaun baru dengan skim piramidnya
Ramai yang jadi Qarun bertuhankan harta
Orang berada masih menindas brader tak berdaya

Kita pentingkan karier lupa nak hargai dunia
Dan dia pula pantas berlalu sekelip mata
Bila tiba masanya kita menutup mata
Semalat malam der selama-lamanya

Hari semakin kelam ucap selamat malam
Ucapkan selamat malam kepada alam
Semoga esok lebih baik dari semalam
Selamat malam selamat malam

Hari semakin kelam ucap selamat malam
Ucapkan selamat malam kepada alam
Semoga esok lebih baik dari semalam
Selamat malam selamat malam

-------------------------------------------------------
haaa ~ terbaek kan lirik dia ~
lagu ni best kott ~
pesanan je sume tuhhh ~
xde nak cintan cintun nyee ~
jom layannnnn~~

Tiada ulasan: